آشنایی با ارسک
ای نفست یار و مدد کار ما کی و کجا وعده ی دیدار ما باسلام خدمت شماعزیزان در این وبسایت شما میتونید از مطالب جدید درباره ی فرقه ها و مهدویت و... استفاده کنید. خواهشمندم نظرتون را راجع به این وبسایت برامون ارسال کنید. دراین وبسایت سعی شده از مطالب جذاب خواندنی مهدویت هم استفاده شود. با تشکر مدیرسایت:سیدعباس اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاًوَحافِظاً وَقائِداًوَناصِراًوَدَليلاًوَعَيْناًحَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً به امید روزی که همه خبرهای جهان این باشد: ((مهدی فاطمه آمد)) ###### روزگاری شهر ما ویران نبود دین فروشی اینقدر ارزان نبود صحبت از موسیقی عرفان نبود هیچ صوتی بهتر از قران نبود دختران را بی حجابی ننگ بود رنگ چادر بهتراز هر رنگ بود دختر حجب وحیــــــا قرتی نبود خانه فرهنگ کنســـــــــرتی نبود مرجعیت مظـــــهر تکــــریم بود حــــکم اورا عالمی تســـــلیم بود یک سخن بود وهزاران مشــتری آنهم از لوث قــــرائت هــــا بری هدیه بر رقــــاصه ها واجب نبود قدر عالم کمــــتر از مطرب نبود زه که در ســـــال سیــــاه دوهزار کار فرهنـــگی شده پخــــــش نوار ذهن صــــــاف نوجوانان محـــــل پرشده از فیــــــلمهای مبتـــــــذل آدمــــیت کو؟دگر آدم کــــی است آدم قـــــرن تمــــدن برفـــی است پشت پا بر دین زدن آزادگی است حرف حق گفتن عقب افتادگی است آخر ای پرده نشــــــین فاطـــــــمه تو برس بر داد دین فاطـــــــــــمه بی تو منکر ها همه معروف شد کینه ها در سینه ها معطوف شد در به روی فتــنه جویان باز شد دشمـــــنی با دین تو آغـــاز شد بی تو دلهامان به جان آمد بیـــا کاردها بر استخوان آمد بیــــــا

آیا شما ایران را یک کشور قدرتمند میدانید؟

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ارسک بصیرت و آدرس ereskbasirat.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار مطالب

کل مطالب : 144
کل نظرات : 20

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 2

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 6
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 80
بازدید ماه : 979
بازدید سال : 3141
بازدید کلی : 50618
آشنایی با ارسک

بخش ارسک، به مرکزیت روستای ارسک، یکی از بخش‌هایشهرستان بشرویه است. این بخش، از دو دهستانارسک و رقه تشکیل شده و بر اساس سرشماری سال ۱۳۸۵، تعداد ۵٬۶۵۵ نفر جمعیت داشته‌است. از این تعداد، ۳٬۲۲۶ نفر در دهستان ارسک و ۲٬۴۲۹ نفر در دهستان رقه ساکن بوده‌اند.

بخش ارسک در آبان ۱۳۸۷ و پس از ارتقای بخش بشرویه به شهرستان و جدا شدن آن از

 

 

شهرستان فردوس

 

، از ترکیب دهستان‌های ارسک و رقه تشکیل شد.

 


ارسک در لغت به معنای مکانی است که در میان دو رود قرار گرفته باشد. ارسک تا قبل از توسعه و گسترش در میان دو رودخانه فصلی کال آخوند و کال قل آباد قرار داشت و از زمان قدیم به این نام خوانده می شود.
پیشینه تاریخی علاوه بر آمار باستانی هر منطقه که حاکی از قدمت یک سرزمین است اسامی مکان ها نیز می تواند بیان کننده پیشینه تاریخی یک سرزمین باشد.
مثلا اسمی مانند خانیک (روستایی در نزدیکی ارسک)، نشان از تاریخ بسیار طولانی آن دارد، زیرا بر اساس اسناد و متون معتبر خانیک تغییر شکل یافته واژه خانی در زبان پهلوی و اشکانی به گویش ساسانی و مانوی است و معنای آن چشمه سار، آب صاف و طلای خالص می باشد و نام دیگر همای دختر پیشدادی است، این امر نشان دهنده این واقعیت است که خانیک ارسک در دوران اشکانی و ساسانی وجود داشته است.
از جمله آثای باستانی ارسک می توان به پل های آب بر یا ترناو ، در روستای فتح آباد ارسک، مسجد جامع ارسک مربوط به دوره صفویه، قلعه های تاریخی با قدمت بیش از 300 سال، غار نادر، آب انبارهای قدیمی و قنات تاریخی محمدآباد با قدمتی بیش از300 سال را برشمرد.
ارسک دارای 45 شهید، 3 آزاده، 80 جانباز و 786 رزمنده می باشند

 

 

بخش ارسک دارای آب و هوای کوهستانی و ییلاقی است و در فصل بهار و تابستان بیشتر اهالی وقت خود را در باغستان ها سپری می کنند.
در ایام گذشته نیز بیش از 60 درصد ساکنان در باغ ها زندگی می کرده اند که آثار آن هنوز موجود است.

 

باغستان بخش ارسک بشرویه با توجه به آماده بودن زیرساخت ها به مرکز گردشگری تبدیل می شود.
رئیس شورای اسلامی بخش ارسک شهرستان بشرویه گفت: با توجه به آماده بودن زیرساخت های موجود و وجود باغستان های متعدد با درختان گردو، هلو، سیب، زردآلو، انار و آب و هوایی ییلاقی، این منطقه کوهستانی در آینده به مرکز گردشگری بخش تبدیل خواهد شد
.

منبع: حال هوای ارسک



تعداد بازدید از این مطلب: 997
برچسب‌ها: ارسک ,
موضوعات مرتبط: , ,
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
همین حوالی در تاریخ : 1392/3/27/1 - - گفته است :
با سلام خدمت اقای چمن آرا

ارسک در تقسیمات و تصمیمات کشوری به شهر ارتقا یافته است

در صورت امکان کلمه شهر را جایگزین فرمایید

گر خواستین ما رو هم لینک بفرمایید.
پاسخ:با سلام خدمت دوست عزیز از اینکه ارسک به درجه و مقام شهر رسیده است بنده در جریان بوده و از این به بعد کلمه شهر را نام خواهم برد در مورد کپی برداری مطالب شرمنده بوده و منبع را ذکر خواهم نمود در ضمن این وب در سایت بزرگ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت گردیده است با عرض تشکر در مورد گوشزد و دیدن سایت این حقیر از شما تشکر نموده و تقاضا دارم ازاین به بعد اسم شریفتان و ایمیل را برایم بگذارید دوست دار شهر زیبای ارسک و مدیر سایت بزرگ ارسک بصیرت :علی چمن آرا


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود